Din Quinceanera-klänning Vad färgerna symboliserar Q By Uncategorized Bokrecension: Utvecklad av Wendy Coats samt Jackor

Bokrecension: Utvecklad av Wendy Coats samt Jackor

Jag är samtidigt den allra bästa och värsta publiken för byggd av Wendy Coats samt Jackor: Bäst, eftersom jag har minst tre kappor klippa ut eller tyg -Köpte-för, såväl som värst, eftersom jag har exakt nollrockar färdiga. (Det är en plastkorg som lurar någonstans runt här med en riktigt trevlig corduroy coat cut ut i det, men jag har inte sett det eftersom min son föddes … liksom han har varit i dubbel siffror i ett år nu. )

Det är inte eftersom jag inte gillar rockar. Jag gillar rockar. Jag har bra erbjudanden såväl som bra erbjudanden samt bra erbjudanden om kappor, men min vanliga kappa m.o. Är: köp vintage kappa nära slutet av sitt liv från ebay eller etsy, slitage upp till död. Upprepa. (Jag gillar också att köpa Lands Slutrockar i oförskämda färger på superröjning, herrkläder från goodwill, liksom någon typ av creaky vintage läderrock i en konstig färg, som grå eller skogsgrön.)

Det verkade alltid som en sträcka för mig att sy en kappa. Den kombinationen av gränssnitt såväl som foder och tjock ull har alltid varit lite skrämmande.

Men efter att ha läst den här nya utvecklade av Wendy-boken börjar jag få en ändring av hjärtat. Kanske är det året att sy en kappa! (Se exakt hur jag enkelt anger detta på våren …)

För en sak är de grundläggande mönstren klassiska: en kort monterad päls, en raglanhylsor, liksom en vindkraftverk. Förutom som i hennes andra böcker ringer Wendy modifieringarna på dem i enkla och komplexa sätt, som visar vad som helst från en minimalistisk dragkedja som du snabbt kan gömma sig på hyllan i Eileen Fisher till en hipstervänlig hooded poncho. (Min fave var “puff the magic jacke” bolero-typ jacka som skulle vara underbart säkert i svart stimulera över sommartid sundresses.)

Mönstren ingår, såväl som variation från en 32 “till en 41” byst. Det finns sidor såväl som sidor av stygnriktningar (mycket ta bort illustrationer!) Samt som listor med nödvändiga uppfattningar, förklaringar av gränssnitt samt linjer, liksom mycket mer.

Innan jag gör en kappa med ett av mönstren kommer jag inte att kunna säga, men den här boken gör mig åtminstone att jag vill göra en kappa, vilket är hälften av slaget. (Har du gjort en kappa med den här boken än? Om så är fallet, låt oss förstå i kommentarerna!)

Dela detta:
Twitter
Facebook